Styrketræning, Hvorfor og Hvordan
Læs Nicolais oplæg her.
 
Morgentræning, hvorfor og hvordan
Læs Birgitte fra Svømmeudvalgets oplæg her.
 
Aldersrelateret træning og ernæring (ATK)
Kolding Svømmeklub arbejder hen i mod at blive ATK klub (Aldersrelateret Trænings Koncept).
Dette stiller store krav til klubben, trænere, ledere og ikke mindst svømmerne.
Det er selvfølgelig ikke et krav, at alle svømmere følger konceptet, men alle skal tilbydes de bedste muligheder.
Har du spørgsmål til, hvad ATK går ud på, er du velkommen til at spørge trænerne, svømmeudvalget eller bestyrelsen.
Husk at kosten har stor indflydelse på din ydeevne i vandet. Spis regelmæssigt, sundt og groft, drik masser af væske
(vand) i løbet af dagen, og husk at spise grønt og frugt + evt. en vitaminpille. Snup cyklen til skole og træning og
få frisk luft. Få rigeligt med søvn. Det'''''''' nice at have styr på sit liv.
Se også Team Danmarks anbefalinger til træning og ernæring i bogen "Aldersrelateret træning - Svømning".
Bogen kan downloades fra Dansk Svømmeunions hjemmeside.
Link til bogen og dens forskellige afsnit:
 
 

Foredrag om Aldersreleteret Trænings Koncept af Michael Hinge fra Dansk Svømme Union der blev afholdt for
Kolding Svømmeklub.
slides fra foredraget